View Thread : Said Mansour er terrorist

Wilfred Smæxen
Så faldt dommen, men alt for mild for ham.

Han burde osse have været udvist og statsborgerskabet annulleret:

Offentliggjort 11. april 2007 11:26 - opdateret 18:56 Tip en ven (http://java_script_:void(0)) Print-version (http://java_script_:void(0))

Forsvarer og anklager: En meget hård dom

Af KRISTOFFER PINHOLT
Forsvarer Gitte Juul Jensen og anklager Lone Damgaard enige om, dommen på treethalvts års fængsel til Said Mansour er meget hård.

JP extra

Said Mansour

1960: Født i Marokko.

1983: Kommer til Danmark.

1988: Får dansk statsborgerskab.

1986-1992 Kører boghandlen "Al Nur" på Vesterbro og derefter forlaget Al Nur Islamic Information.

1995: Anholdes under mistanke for at planlægge terror mod FN-topmødet i København. Alle sigtelser bliver droppet.

2004: Idømmes tre måneders fængsel for våbenbesiddelse og hæleri.

2005: Anholdes og sigtes for at opildne til terror. 2007: Idømmes tre år og seks måneders fængsel ved Københavns Byret.

Forsvarer Gitte Juul Jensen kunne fortælle, at Said Mansour var lettet over, at han indtil videre kan blive i Danmark.

"Men dommen er hård. Den strækker begrebet om medvirken til det yderste og kan vel egentligt ses som et angreb på ytringsfriheden," siger Gitte Juul Jensen.

Hun har udbedt sig betænkningstid, før hun sammen med Said Mansour beslutter, om de vil anke dommen.

Anklager Lone Damgaard vil læse dommen, før hun afgør, om anklagemyndigheden vil anke den del af dommen, der handler om fratagelse af statsborgerskabet. "Jeg er meget tilfreds med dommen. Det er en hård straf," siger Lone Damgaard.

[i] Hvis der står noget underligt HTML-lignende i indlægget bedes Webmaster eller andre venligst fjerne det. Jeg ved ikke hvorfor det kommer med.

Wilfred Smæxen
Nu håber vi at denne dom medfører domme til modtagerne i hans netværk for medvirken til terrorforberedelser eller terroropfordringer.

AILA
fatter ikke de kan sige det er en hård dom,efter min bedste overbevisning skulle han ha frataget sit danske statsborgerskab,jeg tror ikke han tør anke,for det ka ske at han får frataket sit danske statsborgerskab